Android’in Yeni Üyesi: Nokia X

Cep Telefonu okan

Apple’ın mobil telefon piyasasındaki üstünlüğü bir gerçekken birçoğumuz android işletim sistemli telefonları tercih ediyoruz. Android ve IOS bu kadar revaçtayken Windows ile umduğunu bulamayan Nokia android işletim sistemli bir telefon çıkarma arifesinde yeni çıkacak olan bu telefonun adı ise Nokia X olacakmış. Sanal ortamda paylaştıkları bilgiler genellikle doğru çıkan gruplar da  bu bilgileri onaylamışlar telefon her ne kadar Windows işletim sistemine benzese de android bir sisteme sahip ve kişiselleştirilebilir olacak ama gene de şekil ve renk itibariyle aynen Windows gibi görünüyor. İkonlar aynen Windows’muş gibi kutucuk şeklinde Nokia X ne zaman çıkacağı henüz bilmemek ancak 2014’ün ilk 4 ayın içerisinde tanıtımının yapılması ve görücüye çıkması planlıyormuş. Ocak ayı geride kaldığına göre önümüzdeki birkaç ay içinde tanışırız sanırım.

Nokia X özellik olarak orta segmenti hedefliyor. Yani çok gelişmiş özellikleri olmayacak. Asıl hedefi akıllı telefon almak isteyip de fazla özellik aramayan fiyat olarak da uygun olan ama markalı bir telefon isteyen kişiler olması planlanıyor.

Sızan fotoğraflardan göründüğü kadarıyla tip olarak Lumia’yi andırıyor. Nokia X’in flasi da olacak gibi duruyor. Ayrıca ekranın da iki adet bar var ki bu da çift sim card destekleyeceğine delalet ediyor. Ekran olarak Nokia 4” ekran tasarlamış. Kamerası 3 ya da 5 megapiksel ki güzel bir mercek kullanırsa günlük kullanımda is görür. Ram için de 512mb yeterli görülmüş. 4 gb kendi hafızasının yani sıra microsd destekleyecek.

“Android’in Yeni Üyesi: Nokia X” üzerine 14 yorum

  1. fatih dedi ki:

    bak bu özellikler iyi oldu. nokia kaliteli telefon ama akıllı telefonlarda nedense patlamayı yapmadı.

  2. hackxien dedi ki:

    Nokia da akıllandı artık demekki,baktı windows 8 ile ekmek çıkmıyor,androide geçti.:)

  3. tarık dedi ki:

    nokia çok geç kaldı abi ben en çok sevdiğim ve kullandığım markadır nokia ama çok geç ve geride kaldı o zamana kadar da pazarı rakıplerine kaptırdı baştan iphone gibi birşey o çıkarsaydı şimdi daha iyi yerlerde olurdu millet başka markaya geçti bir daha döner mi abi nokia ya oysa ki iphone aynısı nokia’da olsaydı ben alırken onu tercih ederdim

  4. iF dedi ki:

    nokia dan beklentilerim pek fazla değil ama isterse gene zirveye oturur güzel telefona benziyor

  5. cengiz dedi ki:

    nokıa tekrar zırveye oturur mu bılmıyorum hatta sanmıyorum bence bu saatten sonra zor bı ara batıyor demıslerdı kolay kolay toparlanıp dıgerlerını yakalayacagını sanmıyorum acıkcası ama telefon guzelmıs fıyat aralıgını goremedım ne kadar ?

  6. kurt dedi ki:

    En başta yapmaları gereken bence buydu lumia modellerinde android olsaydı çok daha farklı olurdu kesinlikle.

  7. Serhat Atik dedi ki:

    Microsoftun Windows Phone telefonlarda Nokia amiral gemisi olduğu için androide geçmesin diye satın aldı zaten. Şimdi tutup da androide geçerse kendisini yakmış olacak ancak satın aldıkları şirketin de batmasını istemezler. On tane windows phone telefon üretip 1 tane android üretirse bu dengeyi ancak sağlayabilir.

  8. Cemal dedi ki:

    Nokia çok geç olarak iyi bir geçiş yapmış fakat toparlayabilir mi bilinmez.

  9. bugizma dedi ki:

    Nokia bunu en başta yapsaydı samsungtan çok önde olur apple ile kafa kafaya yarışırdı ama hata yaptılar işte 🙂

  10. Ali Burak dedi ki:

    Windows phone’dan taviz verilmiş 🙂

  11. depresan dedi ki:

    arkadaşlar bu haber asparagas olabilir mi? microsoftun androide geçmek gibi bir düşüncesi yoktu çünkü

  12. Şahin dedi ki:

    Nokia X çok saçma bir model olmuş. Windows phone platformuna ilgi çekmek için yapılmış gereksiz bir stratejik hamle olduğunu düşünüyorum

  13. Funda dedi ki:

    Merak ettim çıktı mı bu model??

  14. Emre dedi ki:

    Nokia, Microsoft ile anlaştığı için yeni ürün çıkartamıyor sanırım 2017’de bitecek bu süre o zaman göreceğiz bakalım nasıl cihazlarla karşımıza çıkacak.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir